2009-04-15

Tjuvlyssnat

Idag på eftermiddagen satt jag någon timme på Örebro universitets biblioteket och fick äntligen lite studier gjorda. Har ju tidigare uttryckt vad jag tycker om universitetet, och blev inte mer imponerad idag. Visst, en öppen, ljus och vacker byggnad, men (utan att låta elitistisk eller så) det var verkligen ingen ordning på folk som satt där. Folk satt och hade högljudda diskussioner inte långt ifrån läsbåsen, och flera pratade högt i mobiltelefon utan att gå därifrån, väldigt störande. Det sistnämnda gjorde dock att jag fick ett litet skratt mitt i det tunga läsandet. En tjej svarade i sin telefon och sa bland annat detta:
- Vet du vad jag gjorde imorrse då? Cyklade till skolan, och blev då stoppad av en polis, för att jag cyklade mot rött. Fick böter på 1500 kronor ... Visste inte ens att man fick böter om man gjorde det! Och då fick jag ändå 500 kronor i rabatt för att jag var så snäll.

Får man inte cykla mot

1 kommentar:

Karro sa...

Hahaha...ska man skratta nu? :P Du får en efterlängtad kommentar i alla fall ;)