2009-01-05

Örebro "universitet"

Har äntligen kommit igång på allvar med pluggandet igen, och ännu bättre ska det bli! Så efter att ha ätit en relativt tidig lunch gav jag mig av till Örebro universitet för att ögna igenom några böcker i deras bibliotek. Det är ju inget universitet av Uppsalas eller Durhams dignitet, men det duger ju som läsesal. Men när jag kommer dit så är skiten stängd, de hade tagit trettonhelgsledigt redan kl 12 idag! Fast vad förväntar man sig av ett lärosäte som klättrar i rang bara för att en tidigare ej utexaminerad student tycker så, och sedan får en doktorshatt som tack för hjälpen. Så blev att vända hemåt igen, läsa litteratur på nätet och paus-fika med mamma istället. Nä, tur att man ska åka till Uppsala i veckan och läsa där det finns lite mer resurser.

Högskolan i Örebro

3 kommentarer:

Anonym sa...

Buuuu!
Underskatta inte Örebro Universitet. Du får väl helt enkelt gå upp tidigare =).

Per sa...

Ser ut som ett väldigt mysigt ställe från utsidan, fin byggnad, men mäta sig med riktiga universitet kan de ju bevisligen inte. Sitter just nu i ett öppet och litteraturrikt bibliotek i Sveriges största, bästa, äldsta och vackraste universitet. Behöver inte ens säga vilket.

Anonym sa...

Jag håller med Johan! Det var faktiskt på Örebro Universitet jag inledde min studietid o den var inte illa :)