2009-01-13

Keep it on the lo!

Camp Lo är tillbaka igen! Hip-hop duon från New York med ett av det mest tillbakalutade flytet någonsin över coola svängiga beats. Deras nya låt "Double Doors" har en video som är en del av serien "Four Elements" och är riktigt snygg med ett av hip-hopens element; breakdance. Låten i sig är precis lika 70-talsaktigt blaxploitation-cool som tidigare klassiker som dom här från albumet "Uptown Saturday Night". De släppte också för inte så länge sen singeln "Lumdi", då de också bytte namn till enbart The Lo, och sägs vara på väg med en ny skiva snart i år. Det här inlägget tillägnar jag Tollén och Jolle, som jag vet sitter och nickar med och diggar!

"Double Doors"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Min kompis sa för typ fem år sedan att det ryktades om ett nytt album. Men när inget hände började jag misströsta och hade precis gett upp. Fan vad fint!
Uptown saturdaynight har jag i originalversion. Hur bra som helst. Men du missade den bästa låten av alla bland dina länkar: Black connection.

Per sa...

De släppte en andra skiva 2002, och även ytterliggare en 2007, men inte lika bra har jag hört. Skulle kunnat tagit vilken låt som helst från den skivan, en riktig klassiker!!