2009-01-08

Uptown

I onsdags morrse gick jag upp tidigt, och med det menar jag inte 09-10 utan faktiskt 06:30 för att ta ett tåg till Uppsala, där jag nu spenderat två nätter. I och med att jag hyr ut mitt rum så får jag vara lite utav en couch crasher igen, och har de senaste två nätterna varit inkvarterad hos min gode vän, geograf och fellow son of a preacher man Tobias på hans rumsgolv.

Min bädd. Dock var den uppblåst under natten.

Pluggandet har faktiskt gått rätt bra. Känns bra att sitta i hemvana miljöer där man läst mycket förut, och kul att sitta och titta och lyssna på folk på Ekonomikum igen. Så har studerat rätt så flitigt och effektivt med lite sköna pauser, även fast jag suttit ensam. Trevligt sen att välkomnas efter en lång dag och äta middag med Tobbe. I onsdags kväll lagades det lite egenkomponerad pasta carbonara. Efter middagen blev det pingis i källaren. Var riktigt länge sen jag spelade senast så lite ringrostig var man, men efter ett par bollar satt forehand-smashen läskigt hårt i hörnen. Kvällen avslutades med varsin öl till andra hälften av Grammisgalan. Rätt schysst underhållning, speciellt en Anna Ternheim på lyran. Dagen efter blev det fortsatt plugg, och till middag en klassisk studentmiddag i Uppsala med en utsökt hamburgertallrik och några öl på V-Dala. Uppsala har varit so far so good! Ska försöka fortsätta hålla uppe de goda studierna, och träffa lite fler kompisar de kommande dagarna.

Tobbe och Micke i en het bollduell.

Nationsburgare. Självklart med en Newcastle Brown Ale till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att pingisformen håller i sig. Kör hårt. Du får introducera den klassiska "rundpingis med pisk" för dina kompisar. Det är sport när det är som roligast.

Per sa...

Ganska säker på att det är en utbredd variant i Sverige, fast var lite svårt med 'rund' på tre. Ja, lite mer straff i professionell idrott skulle höja tv-underhållningsvärdet avsevärt, t.ex om det förlorande laget i en fotbollsmatch fick ställa upp sig på mållinjen och någon fick prickskjuta bollen på dem.