2008-10-25

Delikatessmat

Igår hamnade jag tillsammans med ett gäng från Aidan's på klubben Planet of Sound på Durham Student Union. Mycket ljus i olika färger och fett basljud. Inte riktigt min typ av musik, men bra drag och kul folk så det var lyckat. På vägen ut köpte jag och två kompisar varsin korv i typ bröd, såg ut som pinnbröd. Dock var det mest bara deg och korven vattnig och lös, spottade ut det direkt och slängde. Ibland undrar man vad det är för skit de stoppar i sig här.

Destå aptitretligare va de olika sakerna som såldes på marknadstorget idag. Det var olika sorters mat och godsaker från bland annat Libanon, Spanien och Frankrike. Jag såg några chokladkex som jag tyckte såg goda ut och plockade åt mig 10 st och la i en påse. Det kalaset visade sig gå på £3.20 (ca 40-45kr), vilket är ganska mycket dyrare än vad ett kexpaket kostar i en mataffär. Tur att de var grymt goda!

Till middag blev det kyckling-tortillas hos holländska Felix tillsammans med schweiziska Philipp och franska Bibo. Sjukt gott, och trevligt faktiskt att för en gång skull laga och äta sin egen mat istället för den i matsalen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gaaah det svider i ögonen för en språkvetare Per :P "DestÅ"...vad är det för ord? :/ jag vill också äta mat med snyggingar...fuskigt ;)

David sa...

Annars är väl England rätt kännt för skitmaten, och då menar jag inte skräpmat i svensk betydelse, utan att det verkligen är fett och rent skit. Fy fan.