2008-10-31

Bloody hell!

Igår var det dags för ännu en s k formal (finare middag med tre rätter och vin, men istället för uppklädd är det snarare oftast utklädd som konstigt nog gäller). Dock såldes middagsbiljetterna slut väldigt fort och var ganska dyra, så vi drog ihop ett gäng och åt pizza istället innan festen började. Eftersom det är halloween så var temat Harry Potter och speciellt häxor och trollkarlar. Då jag varken läst någon av böckerna eller sett filmerna i serien och därför inte känner till någon karaktär, mer än Harry (och det knappt), så blev det bara istället att spöka ut sig så skräckinjagande som möjligt. Inhandlade en billig skjorta i en välgörenhetsbutik och stänkte sedan ner den med låtsasblod och rev lite hål. Även om den var nästan så gott som gratis så kändes det lite synd att förstöra en faktiskt fin skjorta som passade mig riktigt bra, även om prislappen sa att storleken passade för de 11-12 år. Men med massa vit och grå färg i ansiktet och en blodig stor köttkniv i plast var resultatet skrämmande bra, så kändes då mer värt det. Blev till och med rädd för mig själv när jag såg min spegelbild i fönstren.
Själva festen var väldigt bra organiserad och påkostad. Bål i konstiga färger serverades ur stora grytor i små provglas, det hängde damm och nät från taket, en otroligt duktig trollkarl visade upp diverse konster med kortlek och annat (stod själv och bara gapade), man kunde pröva fruktspett doppade i chokladfontäner, fotograferas proffessionellt, och som vanligt var matsalen och baren snyggt utsmyckad med stora målningar och banderoller. Blev en riktigt lyckad kväll till slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ursäkta att jag frågar Per. antigen har du lyckas perfekt med att klä ut dig. för jag kan inte se vem som är du på bilden. hoppas du har det bra KP.
rock out with your cock out/// Christian