2008-10-29

Hovplay

Efter att Jay-Z och Coldplay (framför allt Chris Martin antar jag) samarbetat tillsammans på Jay Hova's "Beach Chair" och nyligen en officiell remix till Coldplays "Lost" släpps nu ett mixtape med mash-ups av de bådas låtar kallat "Viva La Hova".

Som vanligt när det kommer till dessa projekt (t.ex. Danger Mouse's Beatles och Jay-Z mash-up "The Grey Album") är det oftast mer kul (gillar idén) än bra; att höra hur de fått till bra samplingar och hur det passar taktmässigt ihop. Även om det inte är något jag kommer att lyssna så mycket på känns det trots allt proffsigt gjort med en del rätt så välkända producenter, och några spår är faktiskt riktigt bra. De spår jag gillar bäst är de där de fått till det så att man fortfarande känner igen originallåten och samtidigt snyggt fått med Chris Martins sång och Jay's rap naturligt så att det verkligen känns som en mix och ett samarbete. Exempelvis de lite mer tillbakalutade "Never Changing" och "X-Y-Z", eller den tunga "Hola Blanco". Check it out!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du har börjat blogga nu också! bra där! Va på bio med din syrra igår, men hon berättade aldrig om ditt bloggande. konkurrera inte ut mig nu bara ;)

Per sa...

Japp, bättre sent än aldrig, för att hålla hemlandet lite uppdaterat :) Lugnt, jag ska hålla mig mer till att blogga om Britain. Vill ju inte riskera att bli stämd för stöld haha!

Anonym sa...

Tänkte: vad i hela... vem ljuger SÅ bra?!
Men det var ju sant! Ha ha! Jois på brorsans blogg! :)