2008-12-07

Slippin and slidin

Som jag har sagt tidigare så har snön kommit till Durham. Vad jag har förstått så kommer det ungefär någon så här stor omgång med snö några gånger per vinter, men ändå så verkar de bli halft handlingsförlamade. Folk kan inte ta sig upp för backar med sina bilar, och min lektion på fredagmorgonen blev framflyttad en timme på grund av snön. Visst, det snöade ganska mycket men det är ju inte direkt Hurricane Katrina eller så. Tyvärr har den mesta av snön försvunnit nu, men lämnat massa livsfarlig is efter sig. Igår när vi gick ner till julmarknaden vid katedralen så föll jag först och hamnade i leran som blivit efter snön smält, så min jacka blev helt skitig på sidan och ryggen. Idag så föll jag igen, denna gång längst ner i trappan från college. Hade tagit det riktigt lugnt och långsamt hela vägen ner då man kunde se hur halt det var, men precis ner jag ska ta mig ut på trottoaren så är jag helt plötsligt på rygg. Slog mig inte särskilt mycket alls, men bara tur att ingen jag känner här har slagit sig mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att se att du har tagit kulturen till dig och också blir lite överraskad av snön. Eller halkar du runt sådär mycket i uppsala också? Vi ses till jul!

Per sa...

Om kulturen är att sanda vägarna väldigt dåligt så. Men känns dock som man blir glatt överraskad varje år faktiskt, även fast man är nordbo och van. Japp, snart jul!

Anonym sa...

Fint med all snö :) Det halkas lätt i Uppsala också kan jag meddela ;) Eller gjorde förrförra veckan iaf...haha!