2008-12-16

Snart jul!

Idag är sista kvällen här i Durham innan juluppehållet. Jag har fått in alla uppgifter jag haft och inte haft några lektioner den här veckan, så det har mest handlat om andra förberedelser och avslut, dvs bland annat en del klappletande och festande. I lördags va jag i Newcastle och letade paket till andra, men kom hem med ett par nya skor till mig själv. Behövde dock nya skor eftersom jag knatat runt i tunna converse-skor lite för länge nu. Riktigt snygga, matchar min skinnjacka perfekt. Att de också var på rea är ju inte dumt. Så nu är jag ännu mer hetast i Durham.Sen igår var det Student Carol Service i katedralen. Va fullsmockat med folk, så vi fick sitta på kanten och se kören och prästen på en skärm, som vi knappt heller såg för att vi satt så långt bak. Akustiken var det ju inget fel på, så hörde gjorde man. Va väldigt fint när kören sjöng, och vi andra fick vara med och sjunga på de flesta sångerna. Va en del gamla gobitar man kände igen, men många var traditionella engelska julsånger och psalmer. Prästen var annorlunda med. Han hade kostym istället för mer prästliknande kläder. Dessutom så va hans predikan inte särskilt högtidlig, tyckte även flera andra, och då ser jag mig knappast som särskilt konservativ. Nog för att det var för studenter och lite lättsamhet skadar ju inte, men när han mer framstod som en dålig ståuppare vars skämt ibland helt och hållet dog så känns det lite konstigt.
Ikväll är det då dags för årets Jingle Ball. Det ska vara på något fint hotell med trerätters middag, och vi ska tas dit i någon form av lyxigare bussar. Tror det blir riktigt kul! Ska dock ta mig här ifrån med taxi till tågstation kl 9 imorgon bitti, så för kul får det inte bli. Alla som ska delta fick en personlig inbjudan i ett kuvert, fast min va lite speciell då det var Bibo som skrivit den. Anar dock att han använt Google Translate. Fick igår även en liten present av honom när vi var och julshoppade i sista stund. Han hade köpt chockladbitar med mitt, Felix och Philipps namn på. En riktig vänlig typ måste jag säga! Nu är det bara sista biten av packningen som kvarstår, sen så är man hemma i Sverige imorrn kväll. Ska blir riktigt skönt att komma hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va sött av honom! :) Låten i inlägget ovan är verkligen hemsk :/ Uuuhh! Förresten blev jag din besökare nr 500, vad får man? ;)

Per sa...

Ja verkligen! Måste ta med något härifrån och ge honom efter nyår. Va??! Låten är ju heeelt underbar! Äran och berömmelse tycker jag är gott nog ;)