2008-11-11

Cash!!

Va ute igår i Newcastle och va på en liten pub/klubb-runda med massa folk från Aidan's, två busslaster med folk blev det. Var först på ett mer publiknande ställe, men ändå med massa musik och sånt. Hade även en elektrisk tjur, och jag va två sekunder från att klara en minut, tror det blev kvällens rekord faktiskt. Hade jag vetat att det bara var två sekunder kvar så hade jag nog kunnat hålla ut, och hade då fått nåt pris i baren, surt. Gick vidare till Revolution, som va ett lite mer uppstyrt ställe med massa vodka-shots och högt vitt tak, schysst ställe att hänga. Sen bar det till slut vidare till Digital, som är ett ställe i tre våningar och riktigt schysst musik, bl a MGMT, Kings of Leon och annan dansant pop och rock. Va riktigt kul!
Även om jag tog det ganska lugnt och mådde bra imorrse så hann ändå till slut hostan och typ någon influensa ikapp mig, så idag har jag känt mig lätt febrig och mest tagit det lugnt. Hade ett seminarie i Political Geography sent innan middagen, men va alldeles för trött och sjuk för att orka säga särskilt mycket även om jag förberett mig innan.
Roligare var samtalet jag fick på vägen dit. Var pappa som ringde, blev rätt förvånad, men väldigt glatt överraskad när han läste upp ett brev från Adolf Lindgrens stifelse om att jag fått stipendiet på hela 16 000 kr! Eller med andra ord, ungefär 1 000 pints Fosters i college-baren! Beviset för att man faktiskt kan vara väldigt givmild och en god person även fast man heter Adolf. Så nu har man då alltså kammat hem stålar för att man är örebroare, så bara att invänta prästbarns-stipendiet också, men de pengarna får väl läggas på något mer kristeligt än öl. Rödvin!
Adolf Lindgren

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha that's the spirit ;)

Anonym sa...

Ha ha! Adolf!haha Rödvin haha! :)Grattis lillebror!! ..och kramar!

Anonym sa...

Adolf...lite kungligt namn ju! Grattis iaf! (igen...) Nu ska jag återgå till Bond...hasta la vista! ;)

Per sa...

Tackar tackar!! :)

David sa...

Fy fan vilket jävla rikt troll du är rapsenstein. Prälleungestipendie på 15 laxar. Jösses.

jaja, jag får leva på kärlek, vatten och 15 laxar.

Förresten var ordverifieringen "PERser".