2008-11-02

Shoot the runner

Hade tänkt att ta ännu en lugn kväll (fredagkvällen bestod av tre avsnitt av Robins på SVT Play) igår, men eftersom Aidan's hade grattis inträde på DSU (kårhuset) så lutade det mer och mer åt det ju längre kvällen gick. På lördagar har de den riktigt schyssta klubben Revolver som spelar blandad rock, pop och lite annat. Även om jag kan ha lite dålig självdisciplin ibland så agerade jag på ett moget (måste ju vara en förebild här) och gick hem straxt innan ett då jag skulle ha roddträning sju timmar senare. Trots att det var lite tråkigt att gå när det var roligt och många man kände så gjorde det mig inget att gå hem ensam. Hade min ipod och tycker faktiskt att det är riktigt skönt att gå runt i en liten stad som Durham på natten och lyssna på musik, speciellt lite småberusad och dåsig. Blir som ett soundtrack till ens promenad.
Imorse vaknade jag då kl åtta, relativt pigg trots allt. Klädde på mig träningsbyxor, underställströja, t-shirt, fleece-tröja, mössa och vantar och sprang ner till båthuset för roddträning. Vet inte riktigt vad det är med min grupp och träning på vattnet, men det blir aldrig av. Idag visade det sig att det blivit något fel och den båten vi skulle ha var redan upptagen. Så blev lite teknikträning i båthuset, och sedan ett löppass i gymet. Sprang 25 min och tyckte jag svettades på rätt bra, vilket resulterade i en förbränning av nästan 300 kcal. Tyvärr motsvarar det bara 1,5 öl, så känns lite snopet. Tur man rör mycket på sig i vardagen också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

äntligen hittat hit nu hehe... fan va nice du verkar ha det med rodd å bärs å hela köret hehe, längtar som fan tills man själv får ta sig ut å plugga i vida världen! Peace

Per sa...

yea man, fortsätt så!! det är riktigt bra här med allt! du glömde nämna studierna ;) ta dig hit först och pröva på :) cheers!