2008-11-08

I'm so sick I make medicine mean!

...Eller hur var det nu igen? Jag har i alla fall dragit på mig en ihållande retlig hosta som vägrar ge med sig och skär i halsen varje morgon. Är dock inte ensam om det, utan det hörs rossliga hostningar och harklingar lite varstans i korridorerna här, speciellt bland utländska studenter ovana vid det brittiska vädret. Många tror att jag som nordbo klarar av kylan utan problem, och säkert är jag nog mer förberedd än andra och upplevt riktigt kalla vintrar förut. Här är det dock en helt annan sorts kyla; blåsig och väldigt fuktig som sätter sig direkt i halsen. Sen så blir det ju inte bättre av att de håller på och stänger av och sätter på elementet i mitt rum hela tiden.
Ska kura ikväll men ändå ha lite trevligt och gå och se nya Bond-rullen. Såg den
förra filmen i torsdags, på franska men med engelsk textning, så ska bli spännande att få höra Daniel Craigs röst på riktigt nu. Tyckte han lät faktiskt väldigt cool på franska.
För att även avsluta lite med vädret så är hösten här igång i full prakt, även om löven börjar falla av väldigt snabbt nu. Blir ju inte mindre vackert av att det den här helgen är någonting som kallas Durham Enlightment, då de har lyst upp flera delar av staden, bland annat promenadstråket längs ån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va fint! Här har ju nästan alla löven ramlat av...så trist. Jag vill inte ha vinter! :(

Anonym sa...

Hörru segis! Dags för uppdatering nu tycker jag :)